Н а пръв поглед може да се предположи, че този рязък спад се дължи на спад в продажбите. Но това не е така. Доставките дори са се увеличили с 1,4% до 2,13 милиона бройки. И така, какво става тук? Става въпрос за страдание чрез успех.
По ирония на съдбата, нарастващото търсене на електрически павтомобили оказва натиск върху резултатите на компанията. Продажбите на EV-та в Европа са се увеличили повече от два пъти (+113%) през първото тримесечие на 2025 г., в Щатите ръстът е 51%. Един на всеки десет автомобила, доставен от Групата по целия свят до март, е електрически. Освен това, поръчките за електрически автомобили в Западна Европа са се увеличили с 64% през първите три месеца. Делът на електрическите автомобили в общия брой поръчки в Западна Европа вече е над 20%. На целия континент VW е лидер в електрическия сегмент с 26% дял.
Но тази промяна към електрически автомобили с по-нисък марж е намалила възвръщаемостта от 6% до едва 3,7%. Арно Антлиц, финансов директор и главен оперативен директор на Volkswagen Group, призна, че силното представяне на компанията в областта на електрическите автомобили подчертава суровата реалност: електрическите автомобили все още са значително по-малко печеливши от сравнимите превозни средства с двигател с вътрешно горене.
Той призна, че автомобилният производител трябва да работи усилено, за да намали производствените разходи и да увеличи маржовете на своите модели с нулеви емисии.
Пазарният успех на нашите електрически модели оказва натиск върху резултатите ни. Оперативен марж от около 4% ясно показва, че все още имаме много работа за вършене. Предвид настоящата нестабилна световна икономическа ситуация е още по-важно да се съсредоточим върху лостовете, с които разполагаме. Това означава, че трябва да допълним отличната си продуктова гама с конкурентна ценова база, за да можем да успеем и на бързо променящите се световни пазари.“
През 2023 г. Антлиц прогнозира, че паритетът на маржовете между колите с ДВГ и е-колите може да бъде постигнат още през 2025 г. Новата цел сега е 2026 г. - с пускането на пазара на ID.2 и кросоувър дериват, който е предназначен да постигне рентабилността на T-Cross. Освен това Cupra и Skoda ще пуснат на пазара свои собствени версии на електрическия автомобил за 25 000 евро. Освен това, пускането на пазара на ID.1 е планирано за 2027 г., с начална цена от 20 000 евро.
Най-продаваните електрически автомобили на VW Group през първото тримесечие на 2025 г. са: VW ID.4/ID.5 (43 700), VW ID.3 (28 100), Audi Q4 E-Tron/Q4 E-Tron Sportback (22 800), Skoda Enyaq/Enyaq Coupé (20 200), VW ID.7/ID.7 Tourer (19 100).
Трябва да се отбележи обаче, че рентабилността на електрическите автомобили не е единственият фактор, който влияе върху финансовото здраве на групата. Volkswagen продължава да се сблъсква с разходи, свързани с продължаващия съдебен спор „Дизелгейт“, както и с все по-строгите регулации за емисиите на CO₂ в Европейския съюз.